Kedves szülők, oktatók, természetfotósok, ornitológusok, természetbarátaink!

Ezen az oldalon szeretnénk bemutatni a mYnest támogatóit és munkájukat.

A mYnest tervezésében az motivált, hogy lehetőséget adjunk a gyerekeknek a körülöttünk élő, ám nehezen megfigyelhető madárfajok felfedezésére.

Kérlek, te is segíts a bennünket körülvevő csodálatos madárvilág bemutatásában, mert ezzel a természetet is véded, és felhívhatod a figyelmet a digitális világ melletti más értékekre is.

Kíváncsiak vagyunk véleményetekre, és fotóitokra, amiket a játszótérből készítettetek. Ezeket küldjétek el a mynest@mynest.hu emailcímre, és a weboldalunkon hamarosan azt is megnézhetitek, hogy mások milyen madarakat figyeltek meg az ő etetőiken.

Máté Bence
Máté Bence természetfotós
Lukács József ötletgazda
A mYnest fejlesztésén folyamatosan dolgozunk. Az első prototípus után máris tervezzük a másodikat és közben madártani és természetvédelmi munkafüzeteket készítünk, amiket nyomtatott és digitális verzióban is szeretnénk a gyerekek és oktatóik kezébe adni.

Ezek kifejlesztéséhez ezennel meghívjuk Önt is!

Kérjük, hogy küldjön el nekünk egy különleges fotót, egy érdekes történetet vagy egy játékos feladatot, amivel színesíteni tudjuk az elkészülő anyagokat, és amivel az Ön munkáját is be tudjuk mutatni.

Lukács József
Hintenberger András
Hintenberger Andráskörnyezetvédelmi szakértő
A mYnest-tel nagyon praktikus, funkcionális, sokoldalú oktatási és szabadidős eszköz jött létre.
Ha létezik gyakorlatban játékos tanulás, akkor ezt az eszközt erre találták ki. A tervezők minden apró biztonsági intézkedésre gondoltak, a madárles használata közben nem kell félteni a gyerekeket. Magas minőségű a tervezés, az anyagválasztás, a kivitel; a funkciók összetettek. Nemzeti parkok, erdei iskolák, táborok, cserkészek, erdészetek, művelődési házak, önkormányzatok, közösségi házak használhatnák a megfigyelőhelyet leginkább, de nagyobb kerttel, területtel rendelkező, természetszerető családok is sok örömöt, tudást és tapasztalatot szerezhetnek vele.
Szalontai Kriszta
Szalontai Krisztawww.botanicon.hu
Gratulálok a termékfejlesztéshez és a gyönyörű, praktikus kivitelezéshez, mint környezeti neveléssel foglalkozó szakember! Sok sikert hozzá!
Frits Niessen
Frits NiessenTurisztikai tanácsadó, kemping szakértő, városfejlesztési tanácsadó, az év magyar kemping menedzsere 2005-ben, a Kempingüzemeltetési kézikönyv tankönyv írója
A koncepció “tökéletes”, a természetet védeni kell! A mYnest természetfotós oktatóeszköz majdnem minden iskolának hasznos, valamint természetvédelmi parkoknál, környezetvédelmi oktatóközpontoknál is ideális. Öko- és egyéb kempingeknek nagyon hasznos élményközpontú oktatóeszköz.
Mészáros Zsolt
Mészáros ZsoltBiológia- kémia szakos általános iskolai tanár - Pusztaszer
Pusztaszeren nincs szabad időpont!

Kedves Kollégák!

Hihetetlenül hasznos és hatékony pedagógiai eszköz került a kezembe, amikor Lukács József és Máté Bence váratlanul megajándékozta iskolánkat az általuk kifejlesztett detektívüveges fotólessel. Azóta nincs megállás: tanulóim előjegyzést vezetnek arról, hogy ki, mikor kerülhet be egy fél órára…. előre két héttel minden időpont be van osztva!!! Jönnek a madarak, gyarapodnak az emlékek, élmények, sorban vetődnek fel a kérdések: melyik madár, mit és miért csinál vagy éppen miért nem.
A les páratlan lehetőséget nyújt a tanórán kívüli tevékenységek kihasználásában, a tanulók kreativitásának fejlesztésében. Önállóan vagy párban dolgozva elősegíti a tanulói szabadság, az önállóság kibontakoztatását. Egyszerre több kulcskompetenciát fejleszt (természettudományos, anyanyelvi kommunikáció, digitális, esztétikai- művészeti tudatosság és kifejezőkészség, hatékony, önálló tanulás), ezért egy valóban univerzális nevelési eszköz lehet minden pedagógus kezében!

Riflik Zsolt
Riflik ZsoltA Gútai madár és természetbarát egyesület vezetője
Első alkalommal Tatán, a Vadlúd Sokadalmon találkoztam a mYnest-tel.
Már akkor érdeklődéssel és kíváncsisággal fogadtam, mivel hasonló többfunkciós oktatási eszközzel még nem találkoztam.
Gyerekek több céllal használhatják, így több irányba fejleszthetik, gyarapíthatják tudásukat (természet, mozgás, fotózás, közösségi viselkedés, stb.).
A védjegyek pedig önmagukért beszélnek.
Máté Bence segítsége a fejlesztésben valamint a Nádland kft odaadó munkája a “gyerekekért-természetért”.
Nagyszerű alkotás, csak gratulálni tudok.
Baráti üdvözlettel!
Ádám Korinna
Ádám KorinnaÁpolónő, természetfotós
Ápolónőként dolgozom, és korábban önkéntesként tartottam előadásokat óvodásoknak elsősegélynyújtásból, és azt tapasztaltam, hogy ez a korosztály nagy szeretettel fordul azok felé a dolgok felé, ami érdekli. Ezért is támogatom a kezdeményezést, mert nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerekek és a fiatalok ne vesszenek el a technika világában, hanem ismerjék meg a természetet, és szeressék azt, mert enélkül nem készülhetnek jó természetfotók sem. Viszont minden egyes sikeres fotóval sikerélményt adhatunk a gyerekeknek, ezáltal pozitív énképük alakul ki, és így sokkal magabiztosabban vághatnak majd neki az életnek.
Jantnerné Oláh Ilona
Jantnerné Oláh IlonaPaksi Benedek Elek Óvoda tagóvoda vezető, erdőpedagógus
Több szempontból is beleillik egy gyermekintézmény udvari környezetébe. Egyrészt természetes anyagból készül. Mozgásra ösztönző elemei is vannak, és célirányosan orientálja a természetmegfigyelésére a gyermekek érdeklődését. Segít a távoli madarak világát, “testközelbe” hozni. Segítségével, láthatják a gyermekek a madarak titkos világát. De azt is megtapasztalják, ahhoz, hogy ez sikerüljön, el kell rejtőzködni. Tehát az embernek, alkalmazkodni kell. Aki mélyen belegondol a madárles pedagógiai jelentőségébe, annak csak egy gondolata támadhat: Kell az intézmény udvarára egy ilyen. Semmiképp nem tenném közterületre, mert annál azért jobban félteném. De minden “zöld óvoda” és “öko iskola” udvarnak elengedhetetlen kelléke kell, hogy legyen a jövőben.
Bulik Hajnalka
Bulik HajnalkaCsongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Mórahalmi Tagintézményének igazgatója, gyógypedagógus - tehetségfejlesztő szakvizsgázott pedagógus
A kora gyermekkortól fogva tapasztaljuk, hogy a gyerekek ki vannak éhezve arra, hogy ügyesen elsajátítsanak valamit és azt meg tudják csinálni: ezt hívjuk kompetenciaigénynek. Már a legapróbbak is folyton pásztázzák a világot, környezetüket és cselekvéssel igyekeznek azt birtokba venni. A legmélyebb tanulást és egyben az idegrendszer fejlődését az érzékszervekkel befogadható élmények lendítik előre. A Nádland kft. kezdeményezései várhatóan kiváló hatással lesznek a fejlődésükben megakadt, vagy meglassult gyermekekre is! Alkalmat adnak arra, hogy a gyerekek saját és a természet, az élőlények szemszögéből is megtapasztalják a cselekvések gyümölcsét, ok-okozati összefüggéseit.
Az élménypedagógia, a cselekvés és kutatás összekapcsolása egy applikációval, hidat képez a mai generáció többes szükségletei között: a tapasztalati tanulást egy infokommunikációs ismeretalkalmazással bővíti, amely egy újabb dimenziója a képességek, készségek modern fejlesztésének. Programjaikat ajánlani tudom mind az integráltan, illetve szegregáltan oktatott sajátos nevelési igényű igényű diákok számára, de minden bizonnyal kiváló tehetséggondozási terepet is nyújtanak majd – szélesebb körben is.
Lóki Zoltánné
Lóki Zoltánnépécsi Radnóti M. Utcai Tagóvoda vezetője
„Zöld óvodánk” legszembetűnőbb jellemzője, hogy környezeti nevelésünk fontosságát, személyiségformáló, szokásalakító szerepét tekintjük nevelésünk vezérfonalának. Óvoda udvarunk egységes ökológiai rendszerként működik, a mindennapi élmények elsődleges színtere. Óvodakertünkben madárbarát mintakert tanösvény segíti a gyerekeket (szülőket és a dolgozókat) a négy évszakban a környezet- és a természet megismerésére, szeretetére nevelni. Elsődleges természeti környezetnek tekintjük, ahol rácsodálkozhatnak a gyerekek a természet szépségeire, vizsgálódhatnak a természet körforgásában. Ezt segíti az Öko – kuckó foglalkozások beépítése a nevelés gyakorlatába, ahol gyermek közeli Tanösvény (fűszer és gyógynövénykert, növénysimogató, festőnövények, lepke kert, fantasztikus farakások, rovarhotel, kerti tó teknősökkel, komposztálók, ivókutak, mezítlábas tanösvény) van. A mYnest egy csoda, ha egy óvoda kertjében elhelyezésre kerül a szabadtéri létesítmény, a természet, élő megfigyelésére ad lehetőséget, komplex rendszerszemléletű ökológiai látásmód kialakítása válik lehetővé. Sajátélményű tapasztalatszerzés, közös élmény, közösségépítő tevékenység – pedagógiai gyakorlatunk a folyamatosságot, a négy évszakban zajló összefüggéseket láttatja.