Fekete Gólya  – madárismereti párosítós kártyajáték

A kártyajátékot kifejezetten az óvodások számára készítettük, akiknek a Fészekfoglaló játék talán kicsit bonyolult. A kártyához praktikus textil tárolózsák tartozik!

A kártyacsomag 24+1 lap, a Fészekfoglaló játékhoz hasonlóan, az ábrázolt madárhoz tartozó információkkal felruházott madárkártyát tartalmaz. A meseszépen illusztrált kártyákon nem csak a madár átlagos tojásszámát és élőhelyét találjuk meg, hanem egy QR kódot is, amely a madarat még részletesebben bemutató weboldalra kalauzol el. A QR kód segítségével pontokat gyűjthettek a mYnest appban!

A kártyával többféle játék is játszható, egyik a névadó Fekete Péter játék, másik egy hagyományos memória játék, ekkor a Fekete Gólya kártyát vegyük ki.

Fekete Gólya (alias Péter) játék menete:

A játékkal bármennyien játszhattok. Kezdéskor a kártyákat jól keverjétek össze, és a játékosok között egyenlően osszátok szét. Ha valamelyik játékos a kiosztott lapjai között két azonos madárkártyát talál, akkor azt párként rakja az asztalra. Ezután megkezdődik a „húzás“: akinek a legtöbb kártya maradt a kezében, attól a bal oldali szomszédja egy lapot húz, tőle pedig a következő, és így tovább. Ha valakinek a húzott lappal azonos kártya a kezében van, akkor a párt rakja az asztalra. Ezt folytassátok addig, amíg az egyik játékosnál egyedül a „Fekete Gólya“ kártya marad a kezében. Ő lesz, az egyébként ritka és védett Fekete Gólya, akinek az előzetesen megbeszélt feladatot kell elvégeznie, például szárnycsapdosva körbeszaladni a szobában.

 

A madárkártyákról, a QR kódról, az applikációban történő használatról és egyéb hasznos információkat a Fészekfoglaló oldalán találsz:

Tovább a Fészekfoglalóhoz