Ide kattintva letöltheted a Fészekfoglaló játékszabályát PDF formátumban!:
Fészekfoglaló játékszabály letöltése

Kedves Játékos!

Az alábbiakban találod a játék szabályait és néhány tippet arra vonatkozóan, hogy hogyan tudod még izgalmasabbá tenni a játékmenetet. Jó szórakozást kívánunk!
A kártyacsomaggal többféle játék játszható, amiből egy verziót ismertetünk itt. A további játékverziókat a Fészekfoglaló főoldalán találod! Itt találsz majd információt arról is, ha újabb kártyákkal, kiegészítőkkel tudod bővíteni a kezdőcsomagodat.

JÁTÉKSZABÁLY

 

A játék célja:

A cél, hogy a játékosok a 4 különböző élőhelyüket madarakkal telepítsék be úgy, hogy közben minél magasabb pontszámot érjenek el. A játéknak akkor van vége, ha valamelyik játékos minden élőhelyét betelepítette, azaz betelt a pontszámító táblázat mind a 12 rubrikája. Minden élőhelyre 3-3 madarat kell a játékosoknak betelepíteni.

A játék előkészítése

  1. Helyezzétek ki középre a 4 élőhelykártyát.
  2. Keverjétek meg az eseménykártyákat, és a paklit lefelé fordítva tegyétek le.
  3. A madárkártyák közül a zöld pakli az egyik, a barna pakli a másik játékoshoz vagy csapathoz kerül. Minden játékos vagy csapat megkeveri a maga madárkártya pakliját. Ezután lefelé fordítva tegyétek a bal kezetek mellé a paklitokat, ez lesz a húzópakli. Jobb oldalra kerülnek majd az “eldobott” kártyák, azaz ott lesz majd a dobópakli.
  4. A játékosok a húzópaklijukból 5 darab kártyát a kezükbe vesznek. Ha csapatokban játszotok, az egyes paklikat szétoszthatjátok a csapaton belül vagy egy kézből is játszhattok.

A Fészekfoglaló játék előkészítése

A játék menete

A játék körökre van osztva, a körökben a játékosok lehelyezik a madárkártyáikat, és így megpróbálnak “fészket foglalni” egy-egy élőhelyen. A “fészekfoglalás” akkor sikeres, ha vagy egyedül van a játékos madara egy élőhelyen, vagy az ő madarának van a legtöbb tojása. Egy élőhelyet körönként csak 1 madár tud “elfoglalni”! A játék menetét esemény kártyák befolyásolják hátoldaluk színétől függően: a piros színű (felfelé nyíl) jelűek a kör elején, a kék színű (lefelé nyíl) jelűek a kör végén kelnek életre.

Figyelem! A madárkártyák csalafinta módon kapták az értéküket: a legtöbb tojást rakók 1 pontot, a közepes mennyiséget rakók 2 pontot, a legkevesebb tojást rakók 3 pontot érnek.
Egy kör menete:

  1. Ha piros színű a legfelső eseménykártya (felfelé nyíl), akkor fordítsátok meg, és a rajta található utasítást hajtsátok végre.
  2. A kezdő játékos a kezében tartott madárkártyák közül lefelé fordítva elhelyez egyet az élőhelyének megfelelően a 4 élőhelykártya egyike mellé. Ezután a többi játékos is hasonlóan tesz, míg végül minden játékos összesen 2 madárkártyát le nem rakott. Egy körben, egy élőhely mellé maximum 2 madár tehető le.
  3. Ezután fordítsátok fel a letett madárkártyákat.
  4. Ha kék színű az eseménykártya (lefelé nyíl), tehát a kör elején nem használtatok eseménykártyát, akkor fordítsátok meg, és hajtsátok végre az utasításokat.
  5. Kiderül kinek sikerült “fészket foglalni” egy-egy élőhelyen! Két lehetőség van:
    1. vagy egyedül van, ekkor övé az élőhely, és a pont
    2. vagy versenyezni kell valakivel. Verseny esetén az a madár tud „fészket foglalni”, amelyik több tojást rak. Döntetlen, vagyis egyforma tojásszám esetén mindketten kapnak pontot.
  6. A sikeresen betelepített, azaz “fészket foglaló” madarak pontszámát írjátok be a pontszámító táblázatotokba az élőhelynek megfelelő rubrikába.
  7. A felhasznált madárkártyáitokat tegyétek a dobópaklitokra. A kezetekben tartott kártyákat töltsétek fel 5-re a húzópaklitok tetejéről, és indul az újabb kör, amit a másik játékos vagy csapat kezd – körönként változik a kezdés.
  8. Ha valakinek betelt a táblázata, fejezzétek be az adott kört, és vége a játéknak. Adjátok össze az elért pontszámaitokat. Az győz akinek a legtöbb pontot sikerült elérnie!

Tippek:

  • Mennyiségi stratégia: Minél több 1 pontos, de sok tojást tojó madarat telepítünk be, ezáltal megakadályozzuk a ritka, de kevés tojást tojó madarakat.
  • Minőségi stratégia: Értékes, de alacsony tojásszámú madarat telepítünk be, ezzel sok pontot szerezve. Ebben az esetben figyelni kell az ellenfelet, hiszen könnyen le tudja győzni a madarunkat.
  • Ha 4-en szeretnétek játszani, akkor ne 2 madarat, hanem csak 1-et tegyen mindenki  le.

Extrák:

  • Olvass utána! A madár kártyákon található QR kóddal, vagy ha közvetlenül beírod a http://www.mynest.hu/ után a madár nevét ékezetek nélkül (pl: http://www.mynest.hu/butykos-hattyu), az egyes madárfajok weboldalára jutsz. Itt az adott madárról találsz érdekességeket, és továbbléphetsz a Magyar Madártani Egyesület oldalára, ami szintén az adott madárfajról szól.
  • Ha szeretnél többet tudni a madarak életét valóságosan is befolyásoló különböző eseményekről látogass el a www.feszekfoglalo.hu oldalunkra!

Mi a mYnest?

A mYnest csapattal olyan madárbarát játékokat és fejlesztő-, oktatóeszközöket készítünk, amelyekkel játékosan tudod megismerni a környezetedben mászkáló állatokat, a feletted repkedő madarakat. Ilyen például a Fészekfoglaló kártyajáték is, de emellett detektívüveges madármegfigyelő játszóeszközöket és leseket építünk országszerte, és ezekhez madárfotós applikációt is fejlesztünk. Öko-táborokat szervezünk, illetve tanösvényeket is tervezünk.
Kívánjuk, hogy neked is sok-sok élményben legyen részed élővilágunk megismerése során!

Üdvözlettel,

a mYnest csapata